Chu Lai Port has witnessed a significant surge in cassava starch exports in the first half of November, with shipments exceeding 2,500 tons, a 15% increase compared to October. Cassava starch, a key export commodity at the port, is anticipated to reach an output of over 60,000 tons in 2023.
Cassava starch is stored at Chu Lai Port's warehouses before export
Between November 10 and 13, a shipment of cassava starch, comprising nearly 1,200 tons, started its journey from the Quang Ngai Agricultural Products and Foodstuff Company's factory in Kon Tum Province to Chu Lai Port. Prior to this shipment, the port had facilitated the export of nearly 1,000 tons of cassava starch from the Attapeu Cassava Starch Factory in Laos.
Containerized cassava starch for export
Chu Lai Port has emerged as a force in the agricultural export landscape, particularly for cassava starch. This strategic hub serves as a critical link between regional producers in central Vietnam, Laos and Cambodia and international markets. The port has strategically developed a comprehensive logistics service model tailored to the specific needs of the agricultural sector. This model encompasses a range of services, including transportation, storage, containerization customs procedures, loading and unloading. catering to both containerized and bulk goods. Chu Lai port has also established an extensive warehouse system spanning nearly 200,000 square meters, addressing the large-scale storage requirements of businesses. These investments have transformed the port into a trusted partner for agricultural exporters. On average, over 5,000 tons of cassava starch is exported through the port each month.
More than 2,500 tons of cassava starch were exported through Chu Lai port in the first half of November
The cassava harvest season is reaching its peak in Vietnam's Central Highlands and Laos. Recognizing the potential of this type of goods, Chu Lai port focuses on enhancing its service quality, expanding its market reach, and fostering partnerships with businesses across the region. A key aspect of this strategy lies in offering competitive road transport costs, which are 10% lower than the market average and a comprehensive after-sales policy. This transport expense reduction translates into substantial cost savings for exporters, ranging from 5% to 10% on logistics costs compared to the national average, empowering businesses to enhance their competitiveness in the global market.
Ngày 21/02, tàu lai (tàu kéo) CHU LAI PORT 02 do cảng quốc tế Chu Lai đầu tư chính thức hạ thủy tại bến cảng Công ty Công nghiệp tàu thủy Sài Gòn (SSIC).
Cảng quốc tế Chu Lai – Điểm sáng logistics miền Trung, sẵn sàng bứt phá mạnh mẽ trong năm 2025. Với hạ tầng đồng bộ, dịch vụ tối ưu, cảng quốc tế Chu Lai từng bước trở thành trung tâm logistics quan trọng của khu vực miền Trung, Tây Nguyên, kết nối với Nam Lào và Bắc Campuchia. Sự phát triển của cảng không chỉ thúc đẩy giao thương khu vực mà còn góp phần phát triển kinh tế liên vùng.
Ngày 03/02/2025, THILOGI đã tổ chức Lễ khánh thành Bến 5 vạn tấn, cảng quốc tế Chu Lai, đồng thời xuất khẩu lô hàng đầu năm Ất Tỵ 2025 của các Tập đoàn thành viên thuộc THACO đi nhiều nước trên thế giới.
Nhằm nâng cao năng lực vận chuyển, Tổng Công ty Vận tải đường bộ THILOGI vừa đưa vào khai thác 15 xe đầu kéo và 05 sơ mi rơ-moóc lồng chuyên dụng phục vụ vận chuyển hàng hóa nông nghiệp và ô tô thành phẩm, nâng tổng số phương tiện vận tải đường bộ lên gần 530 phương tiện.
Ngày 17/1, THILOGI tổ chức Hội nghị triển khai kế hoạch kinh doanh và quản trị năm 2025. Chủ tịch HĐQT THACO Trần Bá Dương tham dự và phát biểu chỉ đạo.
On December 25, in Hanoi, the Vietnam Maritime Administration held the 2024 Annual Review and 2025 Planning Conference, attended by leaders from the Ministry of Transport (MOT), the Maritime Administration, various associations, and businesses in the maritime, shipping, and logistics sectors.
Ngày 05/12, tại TP. Đà Nẵng, Cục Hàng hải Việt Nam tổ chức Hội nghị tuyên truyền, phổ biến các quy định mới về pháp luật hàng hải năm 2024. Đại diện THILOGI tham dự hội nghị có ông Võ Văn Thiên - Phó Giám đốc Xí nghiệp, Công ty Cảng biển quốc tế Chu Lai và ông Phạm Đình Hải - Trưởng phòng Quản lý tàu, Công ty Vận tải biển THILOGI.
With a constant focus on upgrading and perfecting the high-quality logistics model, THILOGI has made an important contribution in supporting businesses in the Central region, Central Highlands, Southern Laos and Northern Cambodia to optimize their supply chains, thereby increasing their competitiveness in the international market.
Công ty Đóng gói và Tháo kiện THILOGI vừa đưa vào vận hành dây chuyền sản xuất hạt nhựa tái sinh với tổng trị giá hơn 3 tỷ đồng. Đây là một trong những giải pháp quan trọng giúp nâng cao hiệu quả sản xuất, giảm thiểu rác thải nhựa, góp phần bảo vệ môi trường.
Ngày 24/11, Công ty Đóng gói và Tháo kiện THILOGI hoàn thành đóng gói lô thiết bị sản xuất mắt kính cho khách hàng tại Khu công nghiệp VSIP (Quảng Ngãi). Toàn bộ lô hàng được thực hiện nhanh chóng và đảm bảo an toàn trong suốt quá trình vận chuyển.
Following the launch of direct services to major ports in India in August this year, Chu Lai Port has expanded its international network with a direct route to the US.
Ngày 14/11, hơn 400 đại biểu, doanh nghiệp trong nước và quốc tế tham dự Diễn đàn “Khu thương mại tự do Đà Nẵng - Động lực mới phát triển ngành Logistics” do UBND TP. Đà Nẵng phối hợp với Bộ Công Thương tổ chức. Đại diện THILOGI, ông Bùi Trần Nhân Trí - Phó Tổng Giám đốc THILOGI tham dự diễn đàn.